BEAUTY DÜSSELDORF 2025: highlight van de branche

‹ Terug naar overzicht

BEAUTY DÜSSELDORF 2025: highlight van de branche

Door: Petra Teunissen
Geplaatst op:
Drie dagen vol innovaties, netwerken en bijscholing: BEAUTY DÜSSELDORF 2025 heeft opnieuw bewezen dat het de belangrijkste ontmoetingsplaats voor de professionele beautybranche is. Van 28 tot 30 maart 2025 presenteerden meer dan 1.200 exposanten en merken uit 27 landen in Düsseldorf de nieuwste trends en producten op het gebied van cosmetica, nail, voetverzorging, wellness & spa. Met circa 45.000 vakbezoekers uit meer dan 68 landen kon de beurs haar leidende positie op de Duitse en internationale markt opnieuw bevestigen.

Hannes Niemann, directeur van BEAUTY, maakt een positieve balans op: “BEAUTY DÜSSELDORF heeft zich opnieuw als een onmisbaar platform voor professionals uit de beautywereld bewezen. Het grote aantal internationale bezoekers en de talrijke innovatieve concepten op de beurs tonen aan hoe levendig en toekomstgericht de branche is.”
Meer dan 150 masterclasses, keynotes en workshops boden vakbezoekers uitgebreide mogelijkheden voor bijscholing. Op de zes vakpodia werd diepgaande kennis over actuele beautytrends gedeeld. De Beautyfull SKIN Stage belichtte met het hoofdthema ‘A Longlife Beauty’, de nieuwste inzichten uit verschillende onderzoeken naar de wetenschap van het gezond ouder worden. We weten steeds beter hoe moderne cosmetica het huidverouderingsproces duurzaam kan vertragen. Trends zoals neurocosmetica, green beauty en wetenschappelijk onderbouwde productontwikkelingen benadrukten thema’s als huidgezondheid, duurzaamheid en vertrouwen. Ook de andere vakpodia overtuigden met een gevarieerd programma: de BEAUTY full NAILS Stage bood indrukwekkende nail-design-demonstraties. Het gratis podiumprogramma op het BEAUTY full FEET Stage stond voor professionele uitwisseling, diepgaande training en interdisciplinaire kennisoverdracht op alle gebieden van podologische therapie en voetverzorging. Op de BEAUTY Business Stage werden waardevolle tips over social media, branding en het succesvol leiden van een salon gedeeld. Voor het eerst presenteerde de BEAUTY PLAZA zich als centrale ontmoetingsplaats voor innovaties, live-demonstraties en talks met insiders uit de branche. In een inspirerende lounge-omgeving genoten bezoekers van boeiende discussies, creatieve shows en praktijkgerichte presentaties van de nieuwste beautytrends. Het nieuwe podium werd goed ontvangen en groeide al snel uit tot het kloppende hart van de beurs.